Ciekawostki serwisowe Strona Główna

Pękające wyświetlacze w telefonach Samsung Galaxy Flip i Fold to (nie)musi być wina użytkownika

Składane smartfony Samsunga cieszą się sporym zainteresowaniem klientów. Urządzenia mają swoje zalety, które różni klienci doceniają na każdym etapie działania. Niestety wśród nowoczesnej elektroniki nie ma ideałów. Skąd to wiemy? Wystarczy przejrzeć fanpage producenta, bo jakiekolwiek niezadowolenie klienci wylewają w komentarzach profilu marki, dotyczących różnych produktów. Tym razem sprawa klienci chętnie wypowiadali się na temat telefonów Samsung Galaxy Z Fold 3 oraz Z Flip 3. 

Opublikowany nie tak dawno post na profilu Samsung zbudził przeróżne emocje. Niektórzy klienci na wzmiankę o wytrzymałości smartfonów zareagowali bardzo dobitnie. Wszelkie żale dotyczące swoich urządzeń wylali bezpośrednio w komentarzach. Jak to zazwyczaj bywa, było negatywnie i pozytywnie.

Czy smartfony Samsung Galaxy Z Fold 3 oraz Galaxy Z Flip 3 to wytrzymałe urządzenia?

Odpowiedzi na to pytanie udzielają sami klienci. Czytając przeliczne komentarze możemy dostrzec spore niezadowolenie dotyczące obsługi posprzedażnej. Według niektórych klientów problem urządzeń tkwi w użytkowaniu oraz usterek mechanicznych. Chodzi konkretnie o pękające wyświetlacze w smartfonach ze składanym ekranem. Niezadowolenie klientów polega głównie na odrzucaniu przez producenta reklamacji w zakresie pękniętych wyświetlaczy we wspomnianych wyżej smartfonach. Takie wypowiedzi zaczynają wzbudzać emocje, bo chodzi o drogie urządzenia. Nie oszukujmy się, ale modele Galaxy Z Fold 3 i Z Flip 3 do najtańszych nie należą, co rozbudza różne emocje u klientów.

W końcu powyższa reklama może przyciągać, ale nikt nie spodziewa się, że wyświetlacz samoistnie pęknie po około 6 miesiącach (jak relacjonuje jeden z klientów), a urządzenie nie będzie nadawać się do użytkowania. Istnieje oczywiście możliwość naprawy tej sytuacji, ale tylko poprzez naprawę odpłatną ze strony klienta, który po wydaniu 6500 zł za smartfona nie będzie skory wydawać kolejnych tysięcy na naprawę. Czy w takim przypadku możemy powiedzieć, że składane smartfony są wytrzymałe? Odpowiedzi udzielają sami klienci, których niezadowolenie wylewa się na całym FaceBooku w komentarzach.

Negatywna wypowiedź klientów Samsung

Trzeba przyznać, że klienci wyznaczają drogę na różnych sferach. W tym przypadku jeden z klientów wyraźnie zaznaczył, że zbiera „sporą ilość nazwisk, którym też odmówiono naprawy gwarancyjnej”. Czy właśnie to jest odpowiedzią na post Samsunga? Wszystko wskazuje na to, że raczej nie. Tym bardziej że jeden czytelnik wyraźnie wskazał, że nie jest sam w takiej sytuacji. Pojawia się pytanie – czy znajdą się chętni, aby dokładnie zwrócić uwagę firmy Samsung na całokształt. Czytając dalsze wypowiedzi różnych czytelników widzę, że jednak znajdą się inni niezadowoleni klienci. Widzimy to na kolejnym poście, który wskazuje, że pewna grupa na FaceBooku szykuje już nawet zbiorowy pozew przeciwko producentowi.

Negatywna wypowiedź klienta Samsung

To kolejny przykład, że uszkodzeń mechanicznych wyświetlacza w telefonach ze składanym ekranem jest więcej. Emocje klientów są tym większe, kiedy chodzi o naprawdę spore pieniądze. Zerknijmy zatem o jak duże kwoty chodzi. Niestety, jeśli chodzi o wymianę ekranu w dwóch modelach ze składanymi wyświetlaczami ceny zewnętrznych (elastycznych modułów) nie plasuje się najciekawiej. Według cennika jednego z centralnych serwisów tak plasuje się poniższe koszty naprawy dwóch omawianych modeli.

Wymiana wyświetlacza w telefonie Samsung Galaxy Z Flip 3 5G – 2041,23 zł
Wymiana wyświetlacza w telefonie Samsung Galaxy Fold Z 3 5G – 3993,39 zł

Klienci, którzy zapłacili znaczne kwoty nie są chętni, aby płacić tak kosmiczne sumy za naprawę czegoś, co wzbudza kontrowersje w komentarzach pod postem Samsunga w sprawie wytrzymałości dla składanych urządzeń.

Wymiana wyświetlacza na koszt klientów – grupa Samsung Flip i Fold (pozew zbiorowy do sądu) mówi nie!

W celu zrozumienia skarg, zażaleń różnych klientów wszedłem na powyższą grupę. Wszystko na to wskazuje, że Samsung może mieć spore problemy. Grupowicze wyraźnie wskazują, że wielu z nich dostało odmowę na uszkodzone mechaniczne wyświetlacze we wskazywanych modelach. Ze strony producenta pojawiła się jedynie odpłatna propozycja wymiany wyświetlacza w telefonach Samsung Fold lub Flip.

Oczywiście na grupie liczącej około 755 członków są też klienci, którym telefony zostały naprawione lub do naprawy doszło dopiero po odwołaniu się od pierwotnej reklamacji. Nie zmienia to faktu, że znaczna część klientów szykuje się na walkę z firmą Samsung. Dlaczego? Najprawdopodobniej ich reklamacje nie zostały uznane. Nie bez powodu ktoś założył grupę, aby pokazywać problem dotyczący modeli Samsung Galaxy Fold lub Flip. Chodzi głównie o pęknięte wyświetlacze (co ciekawe) w miejscu zgięcia wyświetlacza. Czy za takie uszkodzenie powinien zapłacić klient, czy może jednak sam producent? Nie ma wyraźnych dowód, że uszkodził to klient, nie ma również wyraźne winy Samsunga. Jednak zgięcie pękniecie wyświetlacza na zgięciu ekranu z pewnością nie wygląda za dobrze.

Oczywiście zdjęć na grupie znajdziecie więcej. Warto również zwrócić uwagę, że nie każdemu użytkownik Samsung odmówił bezpłatnej wymiany wyświetlacza/naprawy. Tak postawa może cieszyć, ale znaczna część użytkowników na grupie z pewnością szykuje dla koreańskiego giganta coś bardzo nieprzyjemnego. Pozew nie wróży nic dobrego, tym bardziej że zostawia ślady w piarze, a przecież tego każdy producent najbardziej nie lubi. Jeśli również doświadczyłeś podobnych problemów z wyświetlaczem swojego Folda lub Flipa warto odwiedzić grupę Samsung Flip i Fold (pozew zbiorowy do sądu) dzieląc się swoim doświadczeniem z obsługą serwisową dla modeli ze składanym ekranem firmy Samsung.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *