Ciekawostki serwisowe Strona Główna

Jak wygląda serwis zegarków Garmin?

Obsługa serwisowa jest bardzo ważnym aspektem przy sprzedaży towarów elektronicznych. Zdarza się, że najważniejszym – w szczególności w świecie, kiedy od urządzeń wypuszczanych na rynek wymaga się więcej niż myślimy. Przeprowadzając naprawę mechaniczną nie zawsze zostawiamy dobre wrażenie. Urządzenia w dużej mierze tracą swoją szczelność, często wyglądają nieco inaczej. Wymiana produktu zapewnia szybsze i efektywniejsze rozwiązanie problemów klienta.

Serwis Garmin równa się wymiana produktu

Wielu producentów sprzętu elektroniki szuka oszczędności w każdej sferze swojego działania. Zdarza się, że takich oszczędności można poszukać w zakresie serwisu. Wystarczy zacząć wymieniać produkty na drugie egzemplarze. Brzmi dziwnie? Dla firmy Garmin takie działanie to norma, ponieważ naprawa wszelkich usterek bardzo często kosztuje więcej niż sama wymiana produktu. Nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o koszt części. Mówimy także o kosztach serwisantów oraz wszelkich drobnych kwestii, które przy naprawach mechanicznych sprawiają więcej problemów niż wymiana urządzenia na drugi egzemplarz.

Niezwykle ważnym aspektem w przypadku wymian drobnych urządzeń są koszty samego produktu. Jeśli wymiana urządzenia jest tańsza lub po prostu bardziej opłacalna z racji mniejszej ilości problemów, to dlaczego nie działać w taki sposób. Nie wszędzie naprawy sprzętów (zwróćmy również uwagę na kwestie norm IP i wodoszczelności) są zasadne i potrzebne. Czasem w serwisie najważniejsza jest prostota. Serwis Garmin swoje działania ukrócił do minimum.

Serwis Garmin – gdzie leży sukces takiego działania?

Prowadzenie obsługi posprzedażowej przy wymianie produktów 1:1 nie wymaga zatrudniania specjalistów, mówiąc otwarcie serwisantów znających się na dokładnych naprawach mechanicznych. Prowadzenie jakiegokolwiek serwisu wiąże się również z wyposażeniem takiego punktu w bardzo specjalistyczny sprzęt. Przy wymianach urządzenia w dużej części tego typu obsługa jest zbędna. Serwis Garmin kala się jeszcze jednym argumentem – wymiany produktów odbywają się na urządzenia odnowione, które oczywiście są w pełni sprawne. To bardzo ważna istotna sprawa, ponieważ właśnie takie działanie umożliwia obniżenie kosztów, dzięki odnawianym częściom na etapie fabryki.

Podobną praktyką kala się firma Apple, która większość swoich urządzenia wymienia na produkty odnowione. Oczywiście amerykański gigant oprócz tego wprowadził również dodatkowe naprawy mechaniczne. W moim odczuciu nie było to działanie podyktowane tylko kosztami, ale również dobrem klientów. Tańsza wymiana wyświetlacza to nie to samo co odpłatna wymiana urządzenia. Jeśli klient chciałby dokonać takiej wymiany w serwisie Apple, będzie miał możliwość wykonania tańszej naprawy.

2 KOMENTARZE

  1. Świetne działanie jeśli urządzenie jest na gwarancji – jeśli nie to klienci Garmina są skazani na wyrzucenie swojego zegarka na śmietnik i zakup nowego. Bardzo prokonsumenckie działanie i jakie proekologiczne.

    • Nie do końca ,można domagać się naprawy w sądzie producent musi zapewnić servis pogwarancyjny i w takim wypadku sprawa wygrana jeżeli nie chcą naprawić urządzenia lub okreslic kosztu napeawy ktory przewysza wartosc urzadzenia ,czesto bywa tak ze jest rysa na wyswietlaczu i ktos chce wymienic po gwarancji obudowe a oni mowia kupuj nowy bo nie naprawiaja i w takim wypadku sąd i sprawa wygrana i;-) jest takich przypadkow troche 😉

Skomentuj Skalar Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *