Masz pękniętą szybkę w telefonie? Serwis nie przyjmie Ci urządzenia do obsługi gwarancyjnej
Ekran dotykowy każdego smartfona codziennie narażony jest na różne uszkodzenia czy zabrudzenia. Niestety zdarza się nam również uszkodzić samą szybkę, często nawet nie wiedząc w jaki sposób. Uszkodzenie szybki może być powodem nieprzyjęcia telefonu na obsługę gwarancyjną nawet w przypadku urządzenia głośnika w telefonie. Dlaczego tak jest?
Każde uszkodzenie naszego smartfona to problem. Nie ma znaczenia czy uszkodzenie powstało z winy klienta, czy jest to wada fabryczna. W obu przypadkach nasz telefon powinien trafić do serwisu gwarancyjnego. Niestety w przypadku pierwszej sytuacji serwis producenta najczęściej proponuje naprawę odpłatną. Wielu klientów może zdziwić sytuacja, kiedy przy pękniętej szybce wyświetlacza serwis producenta odrzuca nam obsługę gwarancyjną, w której należałoby wymienić tylko głośnik.
Odrzucenie możliwości bezpłatnej naprawy w takich sytuacjach jest dość nietypowym podejściem, ale jak się okazuje zrozumiałym. Serwis producenta chcąc wymienić w telefonie sam głośnik lub inny element będzie musiał rozłożyć telefon na części pierwsze, a to wiąże się z ryzykiem, że szybka uszkodzi się jeszcze bardziej i to serwis będzie zmuszony ponieść koszt wymiany całego modułu wyświetlacza, dodatkowo naprawiając resztę zgłoszonych wad fabrycznych w ramach gwarancji.
Pęknięta szybka wyświetlacza, jak uzyskać naprawę gwarancyjną?
Dalsze postępowanie w takich przypadkach to usunięcie odpłatnie uszkodzenia, które uniemożliwia podjęcie technikom serwisu producenta naprawy w ramach gwarancji. Oczywiście, kiedy uszkodzenie usuniemy na nasz koszt, to resztę wad fabrycznych, jakie zgłosiliśmy serwis usunie bezpłatnie w ramach gwarancji. Niestety, ale tego nie da się uniknąć. Co myślicie o takim rozwiązaniu producenta czy jest sprawiedliwe?