Niektóre rynkowe sytuacje można przewidzieć w zakresie swojej działalności. Jest to kwestia analizy i weryfikacji. W ostatnim czasie rynek zmusił firmę Huawei do sporych zmian w zakresie posprzedażnej obsługi swoich produktów. Producent kończy współpracę z dużą polsko – francuską firmą serwisową.
Zabieranie dodatkowego wsparcia posprzedażnego klientom zazwyczaj wpływa na obsługę produktów. W przypadku Huawei zmniejszenie ilości serwisów centralnych do jednego stało się właśnie faktem. Należy tutaj przypomnieć, że chińska marka była już w takiej sytuacji i radziła sobie wcześniej bez większych problemów. Obecnie nic nie wskazuje na to, aby zamknięcie jednego (dodatkowego) serwisu centralnego miało wpływ na pogorszenie jakości usług serwisowych. Podejrzewam, że niektórzy konsumenci nawet nie widzieli o aktywnej autoryzacji aż 2 centralnych serwisów dla marki Huawei w Polsce.
SBE nie naprawia już telefonów Huawei w ramach gwarancji
Informacja o braku autoryzacji gwarancyjnej na telefony Huawei przez firmę SBE nie miała wielkiego rozgłosu. Brak możliwości napraw telefonów chińskiej marki potwierdza oferta na stronie internetowej serwisu. Decyzja Chińczyków nie powinna nikogo dziwić, ponieważ Huawei ma ogromne problemy z popularnością swojej marki, co może przekładać się na sprzedaż, a koniec z końców mniejszą ilość reklamacji serwisowych. W obecnej sytuacji z 3 centralnych dostępnych w Polsce został już tylko jeden. Uprawnienia gwarancyjne do marki Huawei cały czas posiada firma CCS, która co ciekawe znajduje się na tej samej ulicy co serwis SBE.
Nie ma co ukrywać, a wręcz trzeba napisać wprost. Utrzymanie 3 firm serwisowy przy obecnym stanie sprzedaży marki Huawei to spory problem, głównie ekonomiczny. Ilość sprzedanych telefonów oraz dostępnych urządzeń w gwarancji z całą pewnością będzie możliwe do naprawy w serwisie CCS. Istnieje również prawdopodobieństwo, że Huawei będzie również odbierał autoryzację mniejszym punktom serwisowym znajdującym się na rynku.